Youtube

Wel Clicks Maar Geen Sales!?

By April 13, 2019 May 10th, 2019 No Comments

Ben je al een tijdje aan het adverteren op Facebook en/of Instagram en krijg je wel veel clicks maar geen sales? Dat kan aan heel veel dingen liggen. In deze video behandel ik de belangrijkste oorzaken waarom dit zou kunnen gebeuren.

[VIDEO]

  • Zou jij kopen van je eigen store?
    Het helpt enorm om jezelf eens voor te stellen of jij zelf zou kopen van jouw store. Stel jezelf eens voor dat jij de advertentie die je runt zou zien als klant en je zou vervolgens op jouw website komen. Wat zouden de redenen zijn waarom jij wel, of waarom juist niet, de aankoop zou gaan doen?

    Het kan natuurlijk zo zijn dat jij een niche-store hebt in bijvoorbeeld de paarde niche. Terwijl jij zelf totaal niet van paarden houdt of geen interesse daarin hebt. Dan is het belangrijk dat jij je zo goed mogelijk probeert te verplaatsen in jouw doelgroep, jouw mogelijke klanten.
  • Heeft jouw store Trust Signals?
    Ik zal nog een uitgebreidere video maken over Trust Signals. Denk aan een FAQ (veelgestelde vragen pagina), een over ons pagina, een contact pagina een track & trace (track je bestelling) pagina, privacy policy, algemene voorwaarde en een veilig afrekenen pagina etc.
  • Heb je een goede productomschrijving?
    Een goede productomschrijving is pakkend en focust zich voornamelijk op de voordelen van het product. Vragen die goed zijn om te behandelen zijn bijvoorbeeld: Welke problemen lost jouw product op? Waarom is het product dat jij aanbiedt het geld waard? Waarom zouden de klanten het product bij jou moeten kopen en niet ergens anders? Je wilt iedere vraag die een klant eventueel zou kunnen hebben over het product dat jij aanbiedt direct beantwoorden.Zo is het bijvoorbeeld ook handig om een demonstrerende video van het product in de beschrijving te plaatsen of eventueel een korte GIF. Tuurlijk benoem je de productspecificaties ook maar dit moet niet jouw focus zijn in de omschrijving. Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk dat je geen spelfouten in je omschrijving hebt!
  • Heb je een currency converter op je store?
    Momenteel focus ik me voornamelijk op de markt in de Benelux (Nederland & Belgie). Maar ik heb ook wel stores internationaal gedraaid en dan is het belangrijk dat er een currency converter op je website hebt. Hoogstwaarschijnlijk krijg je klanten vanuit Australië, United Kingdom en United States etc. Dus je website zal in ieder geval voorzien moeten zijn van USD, EUR, GBP en AUD.
  • Wat is de laadsnelheid van jouw pagina?
    De laadsnelheid van je website is enorm belangrijk. Ik zelf als ongeduldig persoon zal bijvoorbeeld ook niet lang wachten tot een website geladen is. Dat wekt wat mij betreft ook geen vertrouwen op. Check daarom je laadsnelheid op tools.pingdom.com, vervolgens kan je kijken naar de statistieken en zien wat er te verbeteren valt. Je wilt je loadtime in ieder geval onder de 5 seconde hebben en het liefst zelfs onder de 3 seconde.
  • Bekijk je website op zowel desktop als mobiel.
    Het gebeurd vaak dat mensen hun website volledig optimaliseren en bouwen op desktop. Terwijl het verkeer die ze op hun website krijgen meestal voornamelijk vanaf de mobiel komt. Daarom is het belangrijk dat je website op zowel desktop als mobiel geoptimaliseerd is! In Google Chrome kan je dit gemakkelijk testen.
  • Doe een test bestelling op je website.
    Voordat je echt aan de slag gaat met advertenties is het belangrijk dat jij een test bestelling plaatst op je website om te kijken of er nog mogelijke obstakels zijn.
  • Heb je wel de juiste doelgroep?
    In mijn vorige video heb ik uitgelegd dat het beter is om Website Conversie advertenties te runnen om daadwerkelijk aankopen te realiseren. Wat ik merk is dat zodra ik betrokkenheid advertenties gebruik of bijvoorbeeld “Verkeer” dan bereik je een goedkopere doelgroep.
    Deze doelgroep is er meestal niet op uit om een aankoop te doen op jouw website, meestal willen ze gewoon even rondkijken.